zondag 16 februari 2014

snailpost = genietpost!

Snailpost!
Huh ... SNAILPOST???
Wat is dat? Nooit van gehoord!
 
Sindskort, nu ik verkeer in bloggersland,
weet ik er "alles" van evenals van give-away's.
Kijk voor een leuke give-away bij
 home is where the dachshund is.
(op 22-2 wil Brigitte graag 222 volgers hebben;
als dit lukt verloot zij "Willie Whale" en "pocheke" onder haar volgers)
 
Een tijdje geleden mocht ik mijn eerste snailpost ontvangen
van het keetje van Lien.
Ik vond het geweldig:
eerst van het doosje genoten alvorens het te openen,
eenmaal de deksel eraf in verbazing naar de inhoud gekeken 
om het pas één dag later stuk voor stuk te bekijken, te bewonderen
én er van te genieten!
Want dat is voor mij snailpost:
GENIETPOST!
 
Zelf schreef ik als kind lange brieven naar mijn vriendinnetje Ellen.
Mijn eerste hartsvriendin, die zo'n vijfenveertig jaar geleden,
verhuisde naar Arnhem.
Heel lang gingen er brieven over en weer.
De laatste jaren is het contact echter helemaal verwatert;
en eerlijk is eerlijk:
ik mis het!
De brieven, maar bovenal
mijn vriendinnetje van het eerste uur.
 
Ook mijn maatje-for-life ontving post
 van zijn beste vriend uit Zweden.
(dacht ik dat Arnhem al ver weg was, in die tijd dan gezien)
 
Verjaardagspost is ook altijd leuk, het maakt zo'n dag compleet.
Helaas krijg ik tegenwoordig de felicitaties via smsjes, whatsappjes en facebook.
Zéker leuk, maar toch ...
Deze kaarten kreeg ik een aantal jaren geleden
van mijn moeder voor mijn verjaardag,
zelf geknutseld
 en als dierbare herinnering bewaard.
 
Deze week ontving ik snailpost van zaanse zolder.
Kijk wat een geweldige envelop
en de inhoud

Helemaal heppiedepeppie.

 Hoe bijzonder dat zoiets kan!
Post met veel zorg en liefde samengesteld
voor iemand die je niet eens kent:
chapeau!!!

*-*


10 opmerkingen:

  1. Inderdaad: super geniet-post!
    Enjoy!


    Heel erg bedankt om voor mij reclame te maken!

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In blogland kan het zo leuk zijn..... en ik zie dat jij er al kennis mee gemaakt hebt. Leuke snailpost ontvangen!

    Gr. Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt post is de leukste post die je kan krijgen! En snailmailpost nog leuker! Koester die mooie zelfgemaakte kaartjes van je mama maar. Die zijn geweldig!
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn he die post! Jarenlang moest je die voor mij in ontvangst nemen als het weer eens niet door de bus paste en nu krijg je zelf zo'n leuke post! Om te koesteren!! Tot zo, ik heb mijn renkleren al aan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zoooo jij bent verwend door twee lieve dames met snail mail pakjes!
    Zo leuk dat je er ook eerst zo van geniet voordat je het opent en bekijkt!
    Leuke friemeltjes, plaatjes en zelfs een leuk Roodkapje zie ik er tussen.
    Geniet er van!
    Fijne week
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, fijn is dat he. Er gaat niets boven echte post en met liefde geschreven kaartjes. Gelukkig vinden meer mensen dat ;)

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk hè, post. Zelf heb ik een kaartje naar middelste zoon gestuurd. Om hem sterkte te wensen. Vrijdag krijgt Kleinzoon een kaartje omdat hij jarig is. Toch veel leuker dan een mail.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik word altijd ook al helemaal blij als ik alleen al een leuke envelop zie tussen de post. Ook ik pak alles stuk voor stuk uit en zo mogelijk weer in. Om het de volgende dag nog eens uit te pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Eerst effe de gemiste berichtjes bijlezen voordat jk naar de allernieuwste ga. Ja die Lien en Syl weten wel wat snailmailen is. Die zijn er een kei in. Ik kom er gewoonweg niet aan toe ben druk in de weer voor de elf fantasy fair volgende week en daarna heb ik weer veel anders in de planning staan hihihi. Maar geniet er maar lekker van. Warme groetjes en knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen