zondag 9 februari 2014

de unieke uitstraling van edelstenen

Edelstenen en hun geneeskrachtige werking
zijn al eeuwenlang bij mensen bekend.
Bergkristal, jaspis, nefriet, granaat en serpentijn
zijn enkele van de oudste bekende stenen.
bergkristal, jaspis, granaat en serpentijn
Edelstenen werden in India en China als amulet of sieraad gedragen
amulet met carneool
en gebruikt bij het versieren van paleizen;
de Egyptenaren sneden uit edelsteen de scarabee (heilige mestkever)
scarabee van lapis lazuli
Andere soorten edelstenen zijn nog niet zo lang geleden ontdekt,
zoals apofylliet, sugiliet, larimar en kunziet.
apofylliet, larimar en kunziet

Edelstenen kunnen je leven positief beïnvloeden
in tijden van stress, ziekte en grote veranderingen.
Steeds meer mensen ontdekken opnieuw
dat edelstenen een heel goed hulpmiddel kunnen zijn
om klachten of problemen te verminderen of te verzachten.
Iedere edelsteen heeft zijn eigen unieke uitstraling en werking;
ze zullen altijd het zelfhelend vermogen ondersteunen en versterken.
Edelstenen kun je daarvoor bij je dragen en zo hun werking laten doen.
Maar ook in huis geplaatst zal de steen zijn werking doen.
Besef wel goed:
edelsteentherapie is géén vervanging
voor een bezoek aan de dokter of gebruik van medicijnen!
 
De keuze van een edelsteen kan op verschillende manieren tot stand komen.
Op basis van vorm en/of kleur;
positieve werking op klacht of probleem
of
op basis van je sterrenbeeld.
 
Edelstenen - sterrenbeeld:
waterman - fluoriet
(rode jaspis, rode granaat, groene aventurijn)
vissen - labradoriet
(rode jaspis, hematiet, aventurijn)
ram - carneool
(turkoois, rozenkwarts, grillige agaat, amethist)
stier - rozenkwarts
(grillige agaat, melkopaal of zonnesteen, oranje calciet, chalcedoon)
tweelingen - tijgeroog
(jade, rozenkwarts, turkoois)
kreeft - maansteen
(rode jaspis of zwarte onyx, hematiet, chrysocolla)
leeuw - bergkristal
(rozenkwarts, chrysocolla, obsidiaan)
maagd - agaat
(aquamarijn, chrysocolla, rozenkwarts)
weegschaal - lapis lazuli
(rutielkwarts, jade, turkoois)
schorpioen - amethist
(aquamarijn, rozenkwarts, jade, chalcedoon)
boogschutter - sodaliet
(ondoorzichtige granaat, rode jaspis, citrien, groene jaspis)
steenbok - rookkwarts
(aquamarijn, rozenkwarts, barnsteen en oranje calciet, amethist)

 Waar gebruik ik nu zelf de edelstenen voor?
Twee jaar lang heb ik de cursus gevolgd van edelstenen en hun werking;
ik weet hoe edelstenen voelen en werken,
op grond hiervan kan ik een advies geven welke edelsteen bij je past.
(voorlopig aan een nog zeer klein select gezelschap)
Door de cursus: meesteressences en steenleggen (2 1/2 jaar)
kan ik stenen opleggen in verschillende patronen,
waardoor blokkades opgeheven worden,
energie weer gaat stromen en de chakra's in balans worden gebracht.
(het voelen en ervaren van stenen is hierdoor nog sterker ontwikkelt)
 Tot slot kan ik masseren met edelstenen,
de steen ondersteunt in dit geval de massage
van gezicht, buik en rug, armen/handen en benen/voeten.
 
 Open je hart
voor de schoonheid
en de unieke uitstraling
van edelstenen.
 
 *-*
 

9 opmerkingen:

  1. Wat leuk om te lezen. Ik heb weer van alles geleerd! We moeten het nog eens hebben over de ideale steen voor mij.... , ahum....:-)
    Maarre... we zijn in ieder geval een KEI met rennen, haha! Fijne avond! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit komt me allemaal heel bekend voor, mooi dat je er zoveel van geleerd hebt en nog mooier dat je er weer anderen en jezelf mee helpen kunt! Warme groetjes en knuffels van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig edelstenen niet alleen om te zien maar zeker ook om het te beleven en te bemerken.
    Voor mij een herkenbaar verhaal maar zeker leuk om het weer eens te lezen hier op je blog.

    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat boeiend om te lezen en knap dat je je kennis toe kunt passen.
    Waarom ik dit ook zo bijzonder vond om te lezenis; dat mijn ouders vroeger toen ik een jaar of zes was zonder kinderen op een rijnreis in Oostenrijk zijn geweest. Zij namen toen een kettinkje voor mij mee met een hartje van bergkristal. Ik had het jarenlang dag en nacht om. Toen raakte ik het kwijt.
    En nu lees ik in jouw post dat het bij mijn sterrenbeeld hoort. Toeval, want dat hebben mijn ouders niet geweten hoor maar het bezorgde mij even een bijzonder gevoel.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey girl je kunt op mijn 365 dagen creatief blog meer lezen over orgonite...
    En daar heb ik ook wat creaties die ik eens maakte gedeeld. Effe op label orgonite klikken (internet versie), maar je kunt ook gerust eens langskomen en komen voelen ;). Warme groetjes en knuffels van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ps. Reacties op oude berichten zie ik tegenwoordig niet meer voor het geval je een reactie bij een orgonite bericht wilt achterlaten. Mailen mag natuurlijk ook op 365dagencreatief(at)gmail(dotcom) ;).

      Verwijderen
  6. Geweldig hoe jij al die informatie weet en met ons deelt, je hebt er echt kijk op, Mooi hoe die stenen hun werk doen, zo leuk dat jij er zelf mee aan de slag gaat, veel succes.

    lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat interessant om hier zo mee bezig te zijn, ik heb zelf ook veel stenen en draag soms ook een bepaalde steen bij me voor iets waar ik op dat moment last van heb of iets wat wel wat meer energie kan gebruiken.

    Je vroeg met wat voor camera ik mijn foto's maak.. ik heb een spiegelreflexcamera een Canon 500d en ik heb 2 jaar geleden een korte fotocursus gevolgd om wat meer over de techniek te leren, omdat ik het jammer vind om alleen maar op de automatische stand te fotograferen. Verder fotografeer ik voornamelijk op mijn gevoel.
    Ik hoop dat je wens uitkomt eind van deze maand:)

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen