zaterdag 11 januari 2014

I eat cuz I run: mmmmm!

Weer terug in het ritme van alledag:
huishouden, werken én sporten.
Maar liefst 3 tot 5x per week (steps, aquacycling en hardlopen)
ben ik in touw om mijn body in shape te houden.
Dit klinkt heftig - en zéker zo zwart op wit -
maar het draait, althans voor mij,
om gezelligheid en sociale contacten,
dat het dan ook nog goed is
voor mijn gezondheid/conditie is mooi meegenomen!
 
Na een lange (noodgedwongen) stop vanochtend het hardlopen weer opgepakt.
's Middags op bezoek bij dochterlief krijg ik
het volgende prachtig boek in mijn handen geduwd:
het hardloperskookboek!
 
Al lezend en pratend besluiten we om
ons moederdochter-moment-van-de-week
niet te besteden aan shoppen, maar aan bakken!
Ons oog is gevallen op kwarkbroodjes,
die volgens het boek eigenlijk nooit kunnen mislukken!
Dus echt iets voor ons.

 
 
Dat we ze tot twee keer toe terug in de oven hebben moeten zetten,
hoeft niemand te weten.

We zijn trots op het eindresultaat
en smaken dat ze doen
 
mmmmm!
(naar mmmmmeer dus)

*-*
 

 
 

12 opmerkingen:

  1. Hey buuv, weer een boekje dat ik ooit van je kan lenen misschien, haha. Want kwarkbollen daar zijn we gek op hier! Dus ik stel binnenkort een kookboekenruil voor? :-) Gezellig zo'n middagje samen in de keuken! Ik ben benieuwd of je van al die gerechten ook harder gaat lopen, omdat het een runners kookboek is? Fijn weekend nog. Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog nooit gehoord van kwarkbollen.

    Nu, dankzij jou, dus wel

    ziet er erg lekker uit.

    Helemaal akkoord met jou:
    Niets zo heerlijk als het gezamenlijke moeder-dochter-koken!


    Zeer fijn weekend
    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kwarkbollen, heerlijk en zeker als je met zoveel plezier met dochterlief aan de slag gaat, goed idee een kookboek voor hardlopers...dan blijft je conditie zekere weten op peil!

    Fijn weekend,

    xxxEefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo wat sport je veel,ik fiets totaal met heen en weer naar werk,ongeveer 2 uur en meer doe ik ook niet,je kwarkbroodjes zien er super uit,heb ooit wel een periode gerend in het donker,dat vond ik het fijnst,maar nu dus verders niets,ik vind je dapper,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De kwarkbollen zien er smakelijk uit. En samen bakken is zeker zo gezellig als shoppen.
    Goh, dat er een hardloperskookboek bestaat, dat komt jou en je buurvrouw wel ten goede. Wat een sportiviteit!
    Fijne zondag, groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel veel gezond in het nieuwe jaar zie ik wel. Gezellig zo met dochter kokkerellen, soms veel leuker dan shoppen.

    Fijne zondag!
    Groetjes Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh heerlijk en grappig heb dezelfde bordjes ook zo gezellig

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beterschap voor de ziekenboeg! Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tjonge jij hebtinderdaad ondertussen door o.a. lieve Lien al veel volgers gekregen en terecht hoor!
    Leuk om zo van alles en nog wat hier te lezen.
    Jammie dit recept en vooral het resultaat lijkt me heerlijk, gezellig om dat samen te doen!
    Ben je alweer een beetje opgeknapt?
    Anders lekker uitzieken hoor en niet te snel weer teveel eisen van jezelf. Lekker blogs lezen?...zennn rust haha moeilijk!
    Fijn weekend!
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen