zaterdag 25 januari 2014

bijzondere ontmoetingen

Al een aantal dagen in de greep van de griep
heerlijk vertoefd in mijn lekkere warme bed
of
chillend op de bank onder een fleecedeken,
genietend van sluimermuziek (en de ipad onder handbereik).
Alle blogs bijgelezen - en dat waren er heel wat!
 
En ook al zijn nog lang niet alle griepbacillen uit mijn lijf
vanochtend me tóch in mijn kleren gehesen en opgetut!
Op naar "mijn" cursus
de Opgestegen Meesters icm. steenleggen.
 

Mijn cursus:
voor mijn eigen persoonlijke zelfontplooing.
De laatste keer vandaag;
na 21 zaterdagen, verspreid over zo'n tweeëneenhalf jaar,
komt er nu een einde aan!

De Opgestegen Meesters hebben eens zelf op aarde geleefd,
zoals Lao-Tzu

 en Kwan Yin.
Ze bezitten kennis van het leven op aarde,
kennen de menselijke problemen en verstrikkingen
en de weg naar de eenheid.
De Meesters hebben de taak op zich genomen
-uit liefde voor de mens -
om ons te begeleiden en te helpen bij onze bewustwording.
De leer van de Spirituele Meesters is niet met ons verstand te begrijpen.
Alleen wie deze waarheid ervaren en gevoeld heeft,
begrijpt het
en dan nóg is het moeilijk onder woorden te brengen!

De komende maand mag ik tot slot werken
met de Maria essence en de bijbehorende steen: herkimir diamant.
 
Het waren steeds bijzondere ontmoetingen
met de Meesters en hun inzichten.
 
Maar ook met de groep!
Veel dank aan mijn medecursisten:
Anneke, Elfriede, Cindy, Phyllie, Elly, Christiane, Ana, Petra en Jan
en onze cursusleidster -met véél kennis-
José
(van 't Clusterke te Schinnen).
 
Ik ga jullie heel erg missen.
 
little gift from Elly

Laat mij zijn als
sprankelend water
dat glinstert in het licht
van de zon.

*-*

11 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je er deze laatste les toch bij kon zijn! Ik hoor binnenkort wel meer over je ervaringen, als we weer bijkletsen :)
    Voor nu een fijn weekend nog en dat je gauw weer helemaal beter bent! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kreeg bij binnenkomst een apatiet omgehangen. Een edelsteen die oa. werkt bij griep. Het heeft me goed de dag door geholpen. Vandaag toch weer iets minder fit, maar ... het gaat de goede kant op. X

      Verwijderen
  2. Wat vervelend dat je de griep hebt. Hier is het nu begonnen. Zoals altijd begint er eentje mee en voor je het weet heb je het allemaal.
    Fijn dat je er toch bij kon zijn he!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat interessant en wat fijn dat je toch kon gaan zo de laatste les. Het zou erg jammer geweest zijn als je nog volop in de griep gezeten had.
    Als je schrijft over opgestegen meester moet ik een beetje denken aan Shamballa, ook daar gaat het over opgestegen meesters.

    Voor nu nog beterschap met het laatste restje en een fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Naar de griep,knap dat je zoiets volgt,ik snap er niets van,erg he,fijne zondag,groetjes Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal niet erg! Ik begrijp ook niet alles, maar wel dat wat ik voel en ervaar. Daardoor kan ik op een bepaalde manier kijken naar mijn levenslessen en krijg ik inzicht in wat ze mij willen leren. Bijzonder dat je dan toch mijn blogje van vandaag hebt gelezen en er een berichtje bij achter laat. Dankjewel, x

      Verwijderen
  5. Ziet er interessant uit, die cursus!

    Hopelijk ben je ondertussen al wat opgeknapt en heb je een leuke, ontspannende zondag vandaag.

    Bedankt voor je lieve reactie op mijn blog bij het heengaan van mijn vader,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De cursus moet wel heel interessant zijn anders was je vast niet gegaan, half ziek, flink hoor.
    Knap snel weer op!

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat klinkt als een heel waardevolle ervaring die je hebt opgedaan tijdens de cursus. Bijzonder! Beide wijsheden/spreuken in je berichtje vind ik prachtig, die ga ik even overnemen in mijn boekje ;)

    Voor nu rust goed uit, beterschap!

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel fijn dat je er de laatste cursusdag toch bij kon zijn ondanks de griep, want als je na zoveel dagen intens met elkaar opgetrokken hebt en jullie o.a. aan bewustwordingen hebben gewerkt zal het om waardevolle contacten gaan.
    Beterschap verder, groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Aha jij hebt ook van die prachtige Doreen Virtue orakelkaarten! Prachtig zijn ze hè?! Ja ik krijg ook altijd veel hulp van de opgestegen meesters :), mooi dat je daar een cursus mee gedaan hebt. Ik heb net weinig geblogd tijdens mijn ziek zijn, vannacht de eerste nacht weer goed geslapen, zonder constant hoesten. Nog heel veel beterschap en bedankt voor je lieve berichtjes! Warme groetjes en knuffels van Susan

    BeantwoordenVerwijderen