woensdag 1 januari 2014

2014 - mijn jaar!

 Bijkomend van een hele gezellige "goeije roestj" (jaarwisseling)
met lieve vrienden
 
  

zag ik het volgende bericht langskomen op feestboek.
En ik wist: 2014 wordt mijn jaar!!!

Zelfs Roermond staat dit jaar in het teken van de heks.
Het is 400 jaar geleden dat er de grootste heksenverbranding
van Nederland plaatsvond.

Er werden 64 vermeende heksen op de brandstapel gezet.

Deze historische alsook dramatische gebeurtenis spreekt nu nog
tot onze verbeelding.
Gelukkig dat ik destijds niet leefde!
Nu mag ik een jaar lang meegenieten en meedoen met allerlei activiteiten
die de stad Roermond organiseert.

*2014*
Een heksenjaar met respect voor de heksen van weleer en van nu.

*-*
 
 
 

9 opmerkingen:

  1. Woon jij in Roermond?

    We zijn er vorige week nog geweest toen we onze dochter in de luchthaven van Dusseldorf hadden achtergelaten.

    Roermond is een klein, maar een heel gezellig stadje.
    ik wist niet dat er zoveel heksen zitten...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg interessant heksen! Jaren geleden veel over gelezen, helaas een beetje op de achtergrond geraakt.

    Een mooi, goed en alles wat wenselijk is 2014

    Gr. Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, als dat zo is dan wordt 2014 helemaal jouw jaar! Ben benieuwd naar al die activiteiten die komen gaan, maar dat lezen we vast op je blog. Liefs Carolien Oh ja: Happy New year!! x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag beste wensen voor 2014 Ellis'.
    Mij eerste optreden als heks (uh, ook meteen de laatste) was vroeger met de eindmusical in groep acht. Mijn tante had een hele mooie lange zwarte rok met veel kant en gouddraad. Een echte heksenrok in mijn ogen. En alleen daarom wilde ik gaan voor een van de hoofdrollen ( niet voor de belangstelling toen ik eenmaal op het podium stond). Maar nu laat ik me meeslepen door jouw foto's.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook voor jou een geweldig mooi en bruisend 2014!

      Verwijderen
  5. Alle goeds voor 2014, jouw jaar dus...ik ben benieuwd hoe het de heksen vergaat:) gelukkig dat we inderdaad nu leven en niet de tradities van toen hebben.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. veel succes en plezier in jouw jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klinkt heel goed. Maak er maar een mooi heksenfeestje van dit jaar. En dankjewel voor je lieve berichtje op mijn blog, dat versje ga ik koesteren dit jaar :)

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wow dat wist ik helemaal niet dat het nieuwe maan was met nieuw jaar...mooi! Ben me net af aan het vragen of ik nieuwe plannen had gemaakt, behalve leuke uitstapjes die in de planning staan...ja lapjesdekens maken...ben er vandaag ook weer mee bezig geweest...lapjes snijden en van de reepjes stof die ik er van af snijdt, ben ik een hart aan het maken. Zou dit dan mijn recykleer jaar worden?
    Ben heel benieuwd naar jouw heksen jaar, heel veel plezier! En bedankt nog voor je tip van de acupuncturist in Sittard, maar heb er eentje gevonden op fietsafstand ;)....nu nog bellen voor een afspraak. Warme groetjes en knuffels van Susan

    BeantwoordenVerwijderen