donderdag 26 december 2013

zwarte nepper

De boom staat, gelukkig.
Kerstmis kan beginnen.


 Dit gezellige boompje staat in mijn klas, versierd door de kids.
Al onze handjes samen vormen de kerstboom!
 
Ieder jaar hetzelfde: kerststress,
alhoewel ... de laatste jaren is het aanzienlijk minder.
En zeker wat betreft de kerstboom!
We hebben een kunstboom!!!
En wat voor één.
 
Jaren geleden gaf de boom de nodige schermutselingen:
hoe groot (te groot-te klein), vertakking (te dik-te dun), hoe krijgen we de boom in godsnaam thuis (in ieder geval niet met de auto);
vervolgens:
waar moet hij in (hebben we nu voor een kluit gekozen?), bevroren bloemenaarde (grrr), natte boom (eerst uitlekken/laten drogen in de stal, om vervolgens niet meer bij de fietsen te komen).
Herkennen jullie dat?
Mijn maatje-for-life zei: "Er komt een kunstboom."
NO WAY!
Ik dacht echter slim te zijn en antwoorde:
"Oké, maar als het dan kunst is, dan ook echte kitsch. Ik wil een zwarte."
Laten we een dikke week later nou tegen een zwarte nepper aan lopen!
Deze zwarte nepper staat alweer heel wat jaren te pronken in onze woonkamer
met paarse, roze én zwarte ballen en drie prachtige pauwen.
 
Het mooiste vind ik echter nog steeds mijn stalletje. Zo'n drieëntwintig jaar geleden door mijn vader gemaakt. En ook al is het contrast met de boom groot:
geen kerstmis zonder dit stalletje.
 
In Berlijn staat bij de KaDeWe deze prachtige boom.
Als een kind moest ik mijn hoofd in de nek leggen om het puntje van de boom
te kunnen zien.
Ik kreeg de boom zelfs niet in zijn geheel op de foto, zooo groot!

Dit jaar liggen de cadeautjes voor het eerst niet onder onze boom,
maar bij dochterlief.
Sinds kort woont ze samen en dit wordt haar eerste Kerstmis
op haar eigen appartement.
Zij koos, gelukkig, voor een ... ECHTE boom!
 
 Wishing you a Christmas
that's bright with joy and cheer
And memory-making-moments
that will warm your heart all year!

*-*


34 opmerkingen:

  1. Wat veel boompjes bij elkaar, gezellig! De boom van handjes is echt leuk bedacht! Maar die zwarte nepper mag er zeker ook zijn! Gelukkig kun je bij Elaine nog even de echte geur 'opsnuiven' dan! En het stalletje van mijn vader heeft hier ook elk jaar weer een speciale plek! Geniet nog vandaag! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zeg die handenboom van de kleutertjes.
    hier hadden ze met de kleintjes een handjes krans gemaakt met de kerst.
    Leuk dat je in het onderwijs werkt. Ik ook. Ben gelijk volger geworden van je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een handjeskrans is ook heel leuk, al een idee voor volgend jaar dus. Ik ben trouwens ook op pinterest met allerlei ideeën voor onderwijs. Fijne kerstvakantie.

      Verwijderen
    2. Je hebt leuke dingen ideeën staan op pinterest.
      Zo ben ik nu met een paar ouders bezig op school van mijn kinderen met verteltassen voor de groepen 1 t/m 4.
      Erg leerzaam voor de kleintjes.
      Heb er zelf al 2 gemaakt. Aan de derde moet ik nog beginnen.
      Voor jou ook een fijne vakantie gewenst!

      Verwijderen
    3. Verteltassen - spannend! Je maakt me nieuwsgierig. Ik hoop van harte dat je me daar meer over vertelt.

      Verwijderen
  3. Wat gezellig je kerstpost,leuk gemaakt met de handjes en je zwarte nepper,haha leuk verhaal,ik ben ook niet zo van de kunst,heb er wel 1 gehad,maar 1 poes bleef klimmen naar de top,iedere dag moest ik die takken weer goed buigen,dus nu helemaal geen boom,misschien als de poezen wat ouder zijn haha,ik ga je volgen,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien is hier de nepper dan goed op zijn plaats! Ik moet er niet aandenken dat de hond, bij een echte kerstboom zich vergist en zijn poot optilt :D

      Verwijderen
  4. Via Carolien die gezellig reclame voor je maakt kom ik hier terecht.
    Gezellig ook een kleuterjuf natuurlijk ga ik je ook volgen!
    Erg mooi de handjesboom en dat stalletje gemaakt door je vader echt prachtig iets om altijd een ereplekje te geven!
    Geniet van de kerstvakantie!
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een lieve woorden over mijn kerststalletje. Die ereplek heeft het deze dagen.
      Collega-kleuterjuf, ook voor jou een fijne kerstvakantie.

      Verwijderen
  5. Ben ik nog ffff, tip: ik zou wel de woordverificatie uit zetten dat hindert de volgers vaak om snel een reactie achter te laten want het is vaak slecht te lezen wat je in moet typen en kost veel meer tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor de tip. Ik ga het regelen, er is voor mij nog heel wat te leren in bloggersland.

      Verwijderen
  6. Hallo Ellis', veel succes met je blog.
    Leuk die verschillende kerstbomen.
    Ik ben volger geworden van je blog.
    Groetjes, Ingrid ( je overbuurvrouw weet wel wie ik ben).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goeie reclame die carolien ,maar ook meteen mooie uitstraling en ik ben gek op heksen dus meteen verkocht succes ,liefs marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Marloes, dan ben je hier op de juiste plek: bij een echte heks (in vele opzichten). Fijn dat je geregeld langs wilt komen.

      Verwijderen
  8. Wat een gezellig blog heb je. Een zwarte boom? Nog nooit gezien en ik denk ook niet dat ik die er hier in krijg. Goed 2014. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Sandra, een kijkje genomen op jouw blog, zo leuk. Ik heb ook een pop, genaamd Pleun (living puppet, 65 cm). Rondom Pleun verzin ik hele verhalen, compleet met foto's, die ik dan gebruik ik op school in mijn groep.

      Verwijderen
  9. gedurfd zo'n zwarte boom. Ik hou wel van anders dan anders en je hebt er iets heel moois van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Ellis, wat leuk dat je een eigen blog begonnen bent, gezellig! En ik ga je volgen hoor, je bent natuurlijk ook van harte welkom Thuis bij Tjits!

    Ik wens je een heerlijk laatste weekend van het jaar 2013!

    Lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tjits, ook voor jou nog een paar fijne laatste dagen van 2013. Jouw blog ontdekt om te volgen, gezellig.

      Verwijderen
  11. He gezellig dat je ook komt kijken in blogland. Ik lees dat je prettig gestoord bent, dus ik dacht zo dat ik je wel kan volgen. Ik schijn volgens mijn zoon ook van dat soort te zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens de dochter van Lien heb ik ook nog een beetje ADHD :D
      Thanks kids ;)

      Verwijderen
  12. Hoi Ellis, wat een mooie bomen laat je zien, die in Berlijn heb ik ook in het echt gezien en inderdaad meters hoog naar mijn gevoel.
    Ik geniet van je kids boompjes hoor, als collega juf groep 2, geniet ik enorm van die leuke kleuterfrutsels..
    Ik ga je volgen, ben benieuwd naar nog meer....

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Eefie, collega, leuk dat je me volgt. Misschien ook via pinterest? Daar verzamel ik de leukste dingen voor in mijn groep!

      Verwijderen
  13. Wat een mooi boompje met al die handjes, zelf bedacht?

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit leuke idee heb ik van pinterest. Groetjes terug.

      Verwijderen
  14. Ook ik kom via het keetje van Lien bij jou terecht.
    Als je een buur van haar bent, moet het vast bij jou ook gezellig zijn.
    Mooie zwarte boom.
    Maar heel eerlijk: een ECHTE is toch nog altijd iets beter. We hebben een paar jaar een nepperd gehad omdat we vaak met kerst niet thuis zijn en de naalden dan maar voor niets liggen af te vallen, maar dit jaar is het weer een echte.
    Kijk maar:
    http://homeiswherethedachshundis.blogspot.be/2013/12/als-ik-een-kat-was-zou-ik-me-ook.html


    en wat toevallig: onze twee kinderen zijn net ook apart gaan wonen. Heb je jouw dochter ook geholpen met de inrichting?

    De foto van de volle maan in je vorige post is mooi.
    Zelfgemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Brigitte, een ECHTE is beter, zeker weten. Daarom zo van mijn dochter's kerstboom genoten!
      Tot op zekere hoogte slechts geholpen met de inrichting. Ze is samen gaan wonen met haar vriend, dus ...
      Foto van de volle maan is van pinterest. Ik wilde wel graag zelf een maken, maar mijn fototoestel is niet zo best.
      ik volg je blog nu: fijn dat het alweer wat beter gaat met je vader.

      Verwijderen
  15. Bedankt om me te gaan volgen.
    Ik kom ook bij jou.
    Nummer 19.
    Dat is mijn geluksnummer.

    Tot later,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind die 'handen kerstboom' enorm leuk! Zelf hebben we een goedkope kunstkerstboom. Nep, maar wel handig.

    Ansje Tweedehansje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kids vonden de "handenkerstboom" ook helemaal geweldig, omdat ze het SAMEN hadden gemaakt! En met nep is niks mis.

      Verwijderen
  17. Voilà zie! Ik kom hier ook via Lien. En heeft ze je gevraagd om die google friend connect te installeren ?... Ik ben nl. die domme Belg die niet snapt hoe je nu precies via bloglovin kan volger worden! ;) Dankjewel om bij mij ook volger te worden en veel succes met je blog! We houden het hier in de gaten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niks domme Belg, stupid-little-witchy-me! Als nieuweling in bloggerland moet ik nog veel leren. Zag dat je mijn nieuwe blog al had gelezen: leuk. De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.

      Verwijderen